• 0
  • 3
  • 4

MSB etap 6 - 7, Myślenice – Kasina Wielka: 9.09.2018

W planie mieliśmy przejście odcinka z Myślenic do Przełęczy Jaworzyce. Jednak wykorzystując ładną pogodę, zapał i świetną kondycję uczestników oraz motywację przewodnika Krzyśka Jankowskiego, dołożyliśmy jeszcze odcinek zaplanowany na 7 października, kończąc wędrówkę w Kasinie Wielkiej. Najbardziej męczący i stromy był pierwszy fragment trasy z Zarabia na Uklejną. Następne wzniesienia Śliwnik i Działek już poszły gładko. W Schronisku na Kudłaczach złapaliśmy oddech i z werwą ruszyliśmy na Łysinę i Lubomir. Na najwyższym szczycie Beskidu Makowskiego zwiedziliśmy Obserwatorium Astronomiczne im. Tadeusza Banachiewicza, a Andrzej Jarek odebrał odznakę za zdobycie Korony Gór Polski. Jak powiedział, na tym nie poprzestanie, bo miejsca na plecaku jeszcze ma dużo. Z Lubomira schodzimy na Przełęcz Jaworzyce . Tu mieliśmy zakończyć, ale do Kasiny Wielkiej tylko 10 km i 3 godziny marszu, więc bez zastanowienia pognaliśmy dalej na Wierzbanowską Górę. Z jej głównego wierzchołka ładne widoki na Lubogoszcz, Szczebel i Luboń Wielki. Przez Przełęcz Wielkie Drogi oraz wzniesienia Szklarnia i Dzielec dochodzimy do Kasiny Wielkiej. Do zakończenia przejścia Małego Szlaku Beskidzkiego prowadzącego z Bielska Białej na Luboń Wielki pozostało więc niewiele. W drodze powrotnej jeszcze wizyta na lody i obiad w Barze „Pod Cyckiem”na Przełęczy Gruszowiec. Mimo 26 km w nogach w znakomitych humorach, już o zmroku, wracamy do Nowego Sącza. (ZS)