• 0
  • 3
  • 4

Rumunia na rowerach: 30.05-3.06.2018

W dniach 29 maja do 3 czerwca 2018r. Sądecka Grupa Rowerowa w połączeniu z grupą pieszych naszej organizacji PTT o/Beskid udała się w Góry Zachodniorumuńskie. Był to bardzo intensywnie spędzony czas. Zobaczyliśmy wiele i w nogach też odczuliśmy sporo. Pierwszego dnia nasza czteroosobowa grupka próbowała wyjechać na Bihor 1849 m n.p.m. pokonując około 1100 m przewyższenia. Łatwo nie było, w niektórych momentach nawet wypychanie roweru było bardzo ciężkie. Oprócz zdobycia szczytu interesowały nas także doliny, wąwozy i jaskinie. Zobaczyliśmy m.in. wodospad Varciorog a niektórzy nawet doświadczyli jego zimnej bryzy na ciele. Przeszliśmy – chłopcy w butach SPD – przez słynny wąwóz Galbenei by zobaczyć jego perełkę Cascadę Eventai. Sam wąwóz dostarczał sporo wyzwań i podnosił adrenalinę. Łańcuchy, metalowe liny a czasami odcinek o słabym ubezpieczeniu. Sporo śmiechu. Ktoś znów musiał moczyć ciało w lodowatej wodzie. Jednak dzięki temu mamy lepsze zdjęcia na skale. Spenetrowaliśmy także kilka wywierzysk m.in. Izbucul Galbenei, Izbucul Tauzului. Odwiedziliśmy jaskinę Ghetarul de la Vartop. Dojście do tej jaskini prowadziło mało uczęszczanym szlakiem z jedynym punktem widokowym. Za to jakim!!! ….Zza drzew wyłonił się nagle widok na osadę i okoliczne góry. A my staliśmy nad skalnym urwiskiem. Bajka. Jeździliśmy po różnych drogach i ich nawierzchniach. Czasami szlakami typowo górskimi a czasami przez łąki. Czasami z uśmiechem na twarzy a czasami z kropelkami potu. Zawsze spotykaliśmy się z ciepłym przyjęciem i życzliwością. Nawet zwierzęta obserwowały nas z zaciekawieniem zwłaszcza krowy. Wszystko tam było takie magnetyczne i fascynujące. Świat z bajki. (AMi)