• 0
  • 3
  • 4

27.04-1.05.2018: Majówka na Szumawie, Czechy

Nad ranem docieramy do Czeskich Budziejowic, których zwiedzanie jest pierwszym punktem naszego programu. Przewodnik Wojciech Szarota oprowadza nas po Starym Mieście. Zwiedzamy Rynek Przemysła Ottokara II z fontanną Samsona i ratuszem oraz katedrę św. Mikołaja z dzwonnicą, tzw. Czarną Wieżą. Z Czeskich Budziejowic udajemy się na górę Klet o wysokości 1084 m n.p.m., wznoszącą się nad przepięknym Czeskim Krumlovem. Na szczycie schronisko i 20-metrowa kamienna wieża z 1825 roku, najstarsza w Czechach i w Europie środkowej. Z Kleta schodzimy do Czeskiego Krumlova, by podziwiać najpiękniejsze średniowieczne miasteczko Europy. Indywidualnie zapuszczamy się w liczne romantyczne uliczki i zakamarki pełne tajemnic i wesołego gwaru. Nad miasteczkiem, na skale wznoszącej się stromo nad Wełtawą góruje potężny zamek. Zwiedzamy jego pięć dziedzińców i zamkowe ogrody. Drugiego dnia zdobywamy Plechy - 1378 m n.p.m. Jest to szczyt graniczny, najwyższy dla czeskiej i austriackiej części Szumawy. Na szczycie dochodzi do sympatycznego spotkania z grupą sądeckiego PTTK. Następnie udajemy się na Trojmezi - 1325 m n.p.m., gdzie łączą się granice Czech, Austrii i Niemiec. W trzecim dniu naszego pobytu na Szumawie wyjeżdżamy do Bawarii. Naszym celem jest Grosser Arber o wysokości 1456 m n.p.m. – najwyższy szczyt Szumawy, po niemieckiej stronie zwanej Lasem Bawarskim. Po powrocie do miejsca zakwaterowania dowiadujemy się, że wieczorem w Stożcu, gdzie mieszkaliśmy, organizowany jest festyn z paleniem na stosie czarownicy. Udajemy się tam liczną grupą integrować z lokalną społecznością. Następnego dnia powrót do kraju utrudniają liczne objazdy, związane z remontami dróg i budową autostrady. (ZS)