• 0
  • 3
  • 4

Pusta Wielka, Beskid Sądecki: 14.01.2018

Na Pustej Wielkiej bywaliśmy wielokrotnie, ale czarnym szlakiem z Żegiestowa Wsi szliśmy bardzo dawno. Już po kilkunastu minutach marszu z widokowej polany podziwialiśmy Wielki i Mały Sulin oraz panoramę Tatr Wysokich i Bielskich. Czym wyżej, tym mieliśmy bardziej zimowy krajobraz, a piękne słońce i lekki mróz dopełniały znakomitą aurę. W takim klimacie pieczone na ognisku przy myśliwskiej chacie kiełbaski smakowały wyjątkowo. W drodze na szczyt kilka osób zrobiło odboczkę do Księżycowej Jaskini w masywie góry Zubrzyk. Chętni zobaczyli też Grotę pod Pustą Wielką. Na wysokości 1061 m n.p.m. Marta, Remek i Mirek, czyli 3/4 redakcji eBeskidu, otrzymało małe złote odznaki GOT PTT. Po wspólnym zdjęciu 43-osobowej grupy ruszyliśmy do Bacówki nad Wierchomlą. Przechodząc obok stoków narciarskich przyglądaliśmy się amatorom białego szaleństwa, ale nie zazdrościliśmy, bo my też spędziliśmy pięknie dzień. Przewodnikiem wycieczki był Władek Łoboz. (ZS)